O NAS

Organizacja MOTORSPORT TROPHY została założona na początku 2018 roku. Jej pomysłodawcą, założycielem, a także szefem jest doświadczony działacz, organizator, propagator motoryzacji, czynny w środowisku sportów motorowych od 1998 roku – Tomasz Niejadlik, który skupił wokół siebie też innych pasjonatów, zainteresowanych stworzeniem zupełnie nowych cykli wydarzeń w ramach sportu samochodowego.

DRIFTING

Pierwszym oficjalnym wydarzeniem zorganizowanym przez grupę był track day, który odbył się w MotoParku Toruń 25 lutego 2018 roku. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele różnych grup kierowców – począwszy od całkowitych amatorów, którzy postanowili pierwszy raz sprawdzić swoje umiejętności na torze, skończywszy na doświadczonych rajdowcach i kierowcach driftingowych. To właśnie do tej ostatniej grupy organizacja skierowała swoje kolejne wydarzenia. Powstał cykl DRIFT TROPHY, którego oficjalna inauguracja odbyła się w toruńskim MotoParku 22. kwietnia 2018 roku. Był on uzupełniany odrębnymi, dodatkowymi treningami. Choć liga z założenia była skierowana głównie do młodych, początkujących kierowców i dysponujących mocno ograniczonymi budżetami, to jednak jej otwarty charakter i klimat sprawiał, że stopniowo na zawodach przybywało też doświadczonych i utytułowanych zawodników. Cykl odbywał się w latach 2018-2020. Na mocy porozumienia z Polską Federacją Driftingu (PFD) w ostatnim z tych sezonów przyjął rangę Driftingowego Pucharu Polski. W połowie 2020 roku organizacja serii została zawieszona, jednak grupa nie wycofała się całkowicie z driftingu. Kilka tygodni później byliśmy bowiem współorganizatorem dużego i spektakularnego wydarzenia – Driftingowego Pucharu Toru Jastrząb. W pewnym zakresie wsparliśmy również kolejną edycję tej imprezy (2021).

TRACK DAY, TIME ATTACK, SUPEROES…

Od końca sezonu 2019 szczególnie skupiliśmy się na powstaniu i rozwoju kolejnych naszych cykli – serii skierowanych dla miłośników szybkiej jazdy po torach i rywalizacji na czas. Pilotażowe zawody TRACK DAY TROPHY o Puchar Toru Toruń odbyły się 23 listopada. Pół roku później do serii TDT dołączyła liga TIME ATTACK TROPHY, która szybko stała się jednym z najpopularniejszych tego typu cykli w Polsce. Limity zgłoszeń na większość rund TAT wynoszą 80-100 kierowców i są bez problemu wypełniane. Od października 2020 roku na do udziału w każdej z rund serii za każdym razem zgłasza się ponad setka chętnych! Rekordowe było wydarzenie z kwietnia 2021. Do dnia zawodów otrzymaliśmy łącznie aż 150 zgłoszeń, co jest absolutnym rekordem dla zawodów samochodowych odbywających się na toruńskim obiekcie (ze względów organizacyjnych, w tym z racji na krótką asfaltową pętlę toru, do udziału w wydarzeniu zostało przyjętych „zaledwie” 100 kierowców).

Cykl Time Attack Trophy odbywa się tylko w toruńskim MotoParku. W oparciu o uzyskiwane przez jego uczestników rezultaty prowadzona jest lista oficjalnych rekordów okrążenia Toru Toruń (klasyfikacja Open, a także dla poszczególnych grup pojazdów i marek). Z kolei bliźniacza liga Track Day Trophy odbywa się w oparciu o nieco inne zasady rywalizacji i gości na różnych obiektach, głównie torowych, aczkolwiek w sezonie rundy serii organizowaliśmy też na lotniskach w Toruniu oraz Broczynie k. Czaplinka. W sezonie 2022 TDT zadebiutuje na Autodromie Pomorze k. Gdańska oraz na Torze Łódź.

Seriom TAT i TDT towarzyszą dodatkowe puchary. W ramach obu tych podstawowych cykli odbywają się rundy MERCEDES TROPHY, MIATA TROPHY i GIRLS TROPHY. Poza tym w okresie zimowym prowadzimy cykl eventów WINTER TROPHY. Dodatkowo w październiku 2021 roku zorganizowaliśmy też zawody SUBARU TROPHY. W dalszym ciągu organizujemy też klasyczne track daye o typowo treningowej formie i szkolenia. W kolejnych sezonach rozważane jest poszerzenie ilości  cykli „Trophy” o kolejne projekty, w tym m.in. serię rajdów samochodowych na nawierzchni szutrowej, puchar kartingowy dla amatorów oraz ligę esportową (simracing).

AUTO MOTO SHOW TORUŃ – od maluchów po Maybacha

Najważniejszym i największym corocznym wydarzeniem organizowanym przez grupę Motorsport Trophy jest duży event odbywający się na początku września w toruńskim MotoParku. To jedyne tego typu wydarzenie na terenie północnej Polski, w ramach którego w otwartej przestrzeni prezentują się różne wyjątkowe oblicza motoryzacji, począwszy od legendarnych modeli i kilkudziesięcioletnich zabytków na współczesnych supersamochodach kończąc.

AUTO MOTO SHOW Toruń to nie tylko statyczna wystawa, to również szereg dynamicznych pokazów na torze oraz przejazdów dla publiczności, zarówno w charakterze pasażerów zawodników rywalizujących w sporcie samochodowym (co-drive, drift taxi), jak i za kierownicami sportowych maszyn pod okiem instruktorów.

W pierwszej edycji wydarzenia wzięło udział w sumie prawie 2 TYSIĄCE OSÓB – widzów, wystawców, zawodników. W ramach wystawy zaprezentowano w sumie około 250 POJAZDÓW –  200 samochodów i 50 motocykli oraz quadów i UTV.

Przygotowywana już druga edycja eventu odbędzie się 04. września 2022 roku.

Więcej na stronie AMS Toruń.

TOPOWA ORGANIZACJA W POLSCE, NASZA MISJA

W opinii wielu zawodników, kibiców, gospodarzy obiektów i przedstawicieli mediów jesteśmy jedną z wiodących krajowych organizacji działających poza oficjalnymi struktur Polskiego Związku Motorowego. Świadczą o tym także statystki. W sezonach 2019 i 2020 byliśmy numerem 1 m.in. pod kątem ilości prowadzonych własnych cykli i zorganizowanych wydarzeń w postaci zawodów i oficjalnych treningów (po kilkanaście wydarzeń rocznie). W tych dwóch latach prawdopodobnie skupiliśmy też największą łączną ilość uczestników. We wszystkich organizowanych bądź współorganizowanych przez nas w 2020 roku wydarzeniach wzięły udział w sumie 324 osoby z ponad 400 zgłoszonych. W ubiegłym sezonie w naszych zawodach, track dayach, innego typu treningach i szkoleniach uczestniczyła bardzo zbliżona łączna liczba kierowców (bez uczestników naszego największego wydarzenia, czyli eventu AUTO MOTO SHOW Toruń). Również całkowita liczba zgłoszonych była na bardzo podobnym poziomie. Niektórzy nie dostawali możliwości udziału w naszych imprezach sportowych i szkoleniowych ze względu na brak wolnych miejsc, co niewątpliwie świadczy o bardzo dużej popularności naszych przedsięwzięć.

Na pewno nie jesteśmy najbogatszą tego typu organizacją w Polsce. Pod tym kątem zapewne nawet nie należymy do czołówki. Wynika m.in. to relatywnie niskich opłat startowych. Naszą misją jest powszechność i przystępność, wciąganie do świata sportu motorowego także pełnych pasji ludzi, którzy przynajmniej póki co nie dysponują wysokimi budżetami. Nie jesteśmy więc też najbardziej elitarną organizacją prowadzącą cykle torowe w Polsce. Startujące u nas auta to nie tylko drogie topowe sportowe modele o wybitnych parametrach technicznych lub samochody profesjonalnie przygotowane do motorsportu. Takich u nas też nie brakuje, jednakże sporą część startujących stanowią również młodzi ludzie w niskobudżetowych projektach. Dla kierowców startujących autami seryjnymi lub po stosunkowo niedużych modyfikacjach w naszych najpopularniejszych seriach, tj. Track Day Trophy i Time Attack Trophy, stworzyliśmy podklasy STREET, co sprawia, że także oni, nie mając aut rasowo przystosowanych do sportu, mogą walczyć o trofea i dodatkowe tytuły.

Mimo, że jesteśmy otwarci na każdego, także zawodników w stosunkowo niedrogich autach, to nigdy nie odbywa się to kosztem bezpieczeństwa. Jest ono dla nas jednym z absolutnych priorytetów. Dotyczy to zarówno stanu technicznego aut, jak i przebiegu wydarzeń.

KIEROWNICTWO ORGANIZACJI

Tomasz Niejadlik – pomysłodawca, założyciel i dyrektor organizacji Motorsport Trophy a także eventu AUTO MOTO SHOW Toruń. Człowiek-orkiestra w świecie motoryzacji i motorsportu. Pierwszy raz na zawodach samochodowych w zagościł u boku taty, kiedy – jak sam mówi – kibicując wówczas kierowcom jeszcze ledwo wystawał z trawy. Było to prawie 40 lat temu na lotnisku Aeroklubu Pomorskiego w Toruniu, podczas cieszących się wówczas bardzo dużą popularnością zawodów wyścigowych m.in. o wschodnioeuropejski Puchar Pokoju i Przyjaźni. W 1998 roku, dzień po swoich 18 urodzinach, wstąpił do Automobilklubu Toruńskiego, żeby bardziej czynnie realizować swoją pasję. W kolejnych latach należał do mniej formalnych grup, skupiających pasjonatów motoryzacji, a zwłaszcza tuningu. Będąc dziennikarzem lokalnego dziennika „Nowości” odpowiadał m.in. za relacjonowanie wydarzeń motoryzacyjnych. Do Automobilklubu Toruńskiego powrócił w 2007 roku i do 2014 roku pełnił w nim szereg funkcji, m.in. członka zarządu, wiceprezesa klubu ds. sportu, rzecznika prasowego i organizatora szeregu imprez. Następnie współpracował z kilkoma innymi klubami zrzeszonymi w PZM, m.in. Stowarzyszeniem AWIX Racing Arena i Stowarzyszeniem Motorsport Team Toruń. Pełnił też funkcję sędziego na zawodach samochodowych, kartingowych i motocyklowych. Pod koniec 2007 założył lokalny fanklub swojej ulubionej marki – Mercedes Toruń Club. Przez 10 lat był jego prezesem i dyrektorem większości organizowanych przez stowarzyszenie Ogólnopolskich Zlotów Mercedes-Benz w Toruniu. Niektóre edycje tych spotkań gromadziły nawet setki aut, czyniąc toruńskie zloty największymi spotkaniami miłośników w Polsce, a przez pewien czas prawdopodobnie także na świecie. Rekordowa była piąta edycja zlotu, na której pojawiło się w sumie około 500 aut. Aktualnie będąc honorowym prezesem tego stowarzyszenia dalej wspiera je organizacyjnie.

W 2012 roku był dyrektorem pierwszych po 22 latach przerwy zawodów kartingowych w Toruniu. Z kolei w listopadzie 2013 roku był jednym z dwóch głównych organizatorów wydarzenia pn. Święto Mocy, w ramach którego zorganizował swoje pierwsze zawody driftingowe (1. Driftingowy Puchar  Niepodległości), a także wydatnie pomógł w organizacji pierwszych po kilku latach przerwy zawodów rallycrossowych. W kolejnych latach istotnie wsparł też kilka organizacji działających poza strukturami PZM w przygotowaniu i przeprowadzeniu w Toruniu rund takich cykli jak chociażby: Classicauto Cup (2015), Classicauto Mercedes Challenge (2014), Puchar Polski w Wyścigach Równoległych (2017) czy Interia Drive Cup (2018).

Do tego momentu był głównym organizatorem, współorganizatorem lub należał do ścisłego kierownictwa około 280 wydarzeń w większości występujących w Polsce dyscyplin i subdyscyplin motorsportu, w tym m.in. w rajdach samochodowych, KJS-ach, rallysprincie, rallycrossie, zawodach typu time attack, superoes, driftingu, wyścigach równoległych (1/8 i 1/4 mili), kartingu (w amatorskim i wyczynowym wydaniu) i supermoto. Wśród tych imprez były m.in. wydarzenia rangi mistrzostw Polski, Pucharu Polski i zawody międzynarodowe. W trakcie swojej działalności współpracował z władzami PZM, w tym m.in. z Główną Komisją Sportu Samochodowego, Główną Komisją Sportu Kartingowego, wiceprezesami PZM, a także władzami Polskiej Federacji Driftingu  i innych organizacji driftingowych. Zajmował się również klasyczną i zabytkową motoryzacją, a także prowadził działania charytatywne. Był oficjalnie wyróżniany, nagradzany i odznaczany, m.in. przez Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego.

Od lat działa również jako dziennikarz i wydawca mediów o tematyce motoryzacyjnej i motorsportowej. W 2009 roku wraz z Michałem Jasińskim rozkręcił portal JazdaMiejska.pl, który współtworzy po dzień dzisiejszy. Wspólnie wydawali również pierwsze wydania magazynu prasowego Jazda Miejska. Następnie był wydawcą i redaktorem naczelnym innego drukowanego periodyku – Drift Magazynu (2012-2014), który następnie został włączony do magazynu sportu motorowych RALLY and RACE. Dziennikarzem i redaktorem tego czasopisma był do 2020, obecnie w dalszym ciągu blisko współpracuje z tym wydawnictwem. Od niedawna jest jednym z wydawców portalu SieScigam.pl. Poza tym współpracuje również z innymi tytułami prasowymi i portalami. Był również producentem materiałów telewizyjnych, także o tematyce sportowej i motorsportowej. Występował też w roli eksperta od motorsportu w programach telewizyjnych i dziennikach informacyjnych znanych nadawców. Był również komentatorem imprez motorsportowych.

Blisko współpracował z szeregiem znanych i utytułowanych zawodników rywalizujących w różnych dyscyplinach i cyklach motorsportowych, m.in. w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata – WRC, Formule 3, motocyklistami i kartingowcami sięgającymi po tytuły w Polsce i za granicą. W ramach tej współpracy zajmował się marketingiem, obsługą stron internetowych, a także promocją w mediach.

Doświadczenie w motorsporcie przez lata zdobywał m.in. jako działacz, sędzia, dziennikarz motoryzacyjny, a nawet zwykły asystent startera, sędziów czy sędzia faktu/flagowy. Choć najbardziej znany jej z wieloletniej działalności organizacyjnej, to jednak w motorsporcie był również czynnym zawodnikiem. Wywalczył 30 trofeów, startując w różnych zakątkach kraju w około 30 zawodach w sporcie samochodowym (głównie zawody torowe) i amatorskiej odmianie kartingu. Swojego rozwoju w motorsporcie nie mógł kontynuować ze względu na brak funduszy. Pasję związaną z jazdą dodatkowo realizował m.in. w trakcie innych eventów, testów i mniej formalnych spotkań z kolegami-zawodnikami. Uczestniczył również w szkoleniach i kursach doskonalących technikę jazdy. Przez kilka lat blisko współpracował z Toruńską Akademią Jazdy Bogusława Bacha i ODTJ Rajder. Od niedawna jest zapalonym fanem wirtualnego ścigania i w coraz większym stopniu czerpie radość z simracingu.

Działa też przy innych odmianach sportu. Pracował m.in. przy lekkoatletyce, szermierce, a nawet esporcie. W ramach tej działalności należał do ścisłego kierownictwa ważnych imprez międzynarodowych, w tym zawodów rangi mistrzostw świata i Europy, a także był rzecznikiem prasowym jednego ze związków sportowych. 

Kilka lat temu z powodów zawodowych a także kłopotów osobistych niemalże zniknął z działalności w motorsporcie. Krótko po powrocie założył grupę Motorsport Trophy.

Julia Truszczyńska – wicedyrektor organizacji Motorport Trophy, osoba współodpowiedzialna za współpracę z mediami i marketing, kierownik biura i główny fotoreporter większości zawodów organizowanych przez MT, dyrektor ds. marketingu AUTO MOTO SHOW Toruń, administrator stron internetowych Motorsport Trophy i AMS Toruń, współadministator fanpage’a Motorsport Trophy, redaktor portalu SieScigam.pl, w latach 2018-2021 wiceprezes Mercedes Toruń Club, od października 2021 prezes tego stowarzyszenia i dyrektor zaplanowanego na 2022 rok Ogólnopolskiego Zlotu Mercedes-Benz.

Od dziecka jako wolontariusz pracowała przy organizacji szeregu wydarzeń, m.in. osiedlowych i sportowych. Tomka poznała w trakcie mistrzostw Europy w szermierce w 2016 i od tego czasu stała się jego główną podporą, prawą ręką, m.in. wspierając go i pomagając w organizacji szeregu zawodów i innych eventów. Ponadto studentka architektury informacji i pedagogiki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

 

   
© Motorsport Trophy 2022                         Wykonanie: Tomasz Niejadlik Media