„TROPHY” PO RAZ PIĘĆDZIESIĄTY

14 października w toruńskim MotoParku odbędzie się ostatnia runda tegorocznego cyklu Time Attack Trophy. Będą to jednocześnie jubileuszowe zawody prowadzącej tę ligę organizacji Motorsport Trophy.

Grupa zawiązała się pod koniec 2017 roku w celu organizacji nowych cykli dla kierowców. Założyło ją troje torunian. Na jej czele stanął Tomasz Niejadlik, aktywny w środowisku sportów motorowych od końca ubiegłego wieku. W lutym 2018 roku ekipa Motorsport Trophy zorganizowała swój pierwszy track day, a dwa miesiące później inauguracyjne zawody serii Drift Trophy. W pierwszych trzech latach działalności grupa szczególnie koncentrowała się na organizacji tej ligi.

 
Ponad tysiąc kierowców przez sześć lat
Po zawieszeniu działalności serii driftingowej organizacja z Torunia skupiła się na rozwoju kolejnych projektów, głównie cykli w klasycznej konwencji time attack i supersprint. Powstały serie Time Attack Trophy i Track Day Trophy, które bardzo szybko zyskały na popularności. Na sporą część rund zgłaszało się zdecydowanie więcej kierowców niż wynosiły limity miejsc, niekiedy grubo powyżej stu chętnych.
Seriom TAT i TDT od początku towarzyszą też dodatkowe mini-puchary. Obecnie są to cykle Honda Trophy i Miata Trophy. Torowe zawody pod własnym szyldem organizacji odbywają się też w ramach niektórych dużych zlotów samochodowych. To wszystko sprawia, że imprezy Motorsport Trophy stały się prawdopodobnie najbardziej powszechnym tego typu projektem w Polsce. W trzech poprzednich latach zawody gromadziły w sumie po około 300 uczestników w każdym sezonie. Do tego momentu wraz z zawodami driftingowymi wystartowało w nich łącznie ponad tysiąc kierowców!
 
Finał sezonu i walka o rekordy
14 października odbędą jubileuszowe, pięćdziesiąte zawody organizowane przez Motorsport Trophy, a konkretnie ostatnia runda tegorocznego sezonu Time Attack Trophy. Zapisy uczestników jeszcze trwają. Limit na tę imprezę wynosi 70 kierowców.
Rywalizacja odbywa się w oparciu o pierwotne zasady time attack, czyli zawodnicy w ramach wszystkich sesji walczą o najlepszy czas pojedynczego okrążenia. Wybitne wyniki dają nie tylko czołowe miejsca w zawodach, ale trafiają też do tabel oficjalnych rekordów Toru Toru, które są prowadzone przy okazji cyklu.
Uczestnicy zawodów TAT rywalizują w czterech klasach podstawowych (3 klasy pojemnościowe 2WD, 1 klasa AWD) i czterech podklasach Street, przeznaczonych dla kierowców startujących samochodami w ulicznych specyfikacjach, czyli seryjnymi i po stosunkowo niedużych modyfikacjach.
Przyszłotygodniowym zawodom będą towarzyszyły też zmagania w dwóch dodatkowych cyklach: piątej rundzie sezonu markowego pucharu Honda Trophy (3 klasy) i drugiej odsłonie reaktywowanej we wrześniu serii Miata Trophy (1 klasa).
   
© Motorsport Trophy 2022                         Wykonanie: Tomasz Niejadlik Media