Toruńska Barbórka wyjechała na ulice

Zakończył się kolejny sezon popularnych cykli torowych, organizowanych przez toruńską grupę Motorsport Trophy. Tytuły, puchary i nagrody po raz kolejny trafiły do szerokiego grona zawodników pochodzących z aż siedmiu regionów kraju.

268. W sumie tylu uczestników i uczestniczek z niemalże całej Polski wystartowało w tegorocznych zawodach samochodowych pod szyldem „Trophy”, łącznie z rundą testową Track Day Trophy i pojedynczymi wydarzeniami takimi jak Winter Trophy, Mercedes Mini-Trophy i Mercedes Sprint Trophy. Organizacja z Grodu Kopernika swój rekord frekwencyjny całego sezonu jeszcze poprawi do około 300 kierowców, gdyż 10 grudnia odbędzie się kolejna edycja Toruńskiej Barbórki, która tym razem będzie odrębną imprezą, nie powiązaną z żadnym cyklem.

  • Od samego początku działalności naszej grupy stawiamy na powszechność i ta bardzo duża łączna ilość uczestników tegorocznych zawodów bardzo nas cieszy – podkreśla Tomasz Niejadlik, szef organizacji Motorsport Trophy. – Minusem jest niestety nieco niższa niż w poprzednich latach frekwencja na poszczególnych rundach cykli, wynikająca z tego, że w tym sezonie mieliśmy sporo osób, które wybrały pojedyncze zawody lub pojawiały się u nas tylko co którąś rundę. Zachęcenie kierowców do większej regularności startów jest dla nas największym wyzwaniem na kolejny sezon.

Ostatnia tegoroczna runda cykli Track Day Trophy, Honda Trophy i Miata Trophy odbyła się 11 listopada w toruńskim MotoParku. Wcześniej, bo w październiku, zakończyła się rywalizacja w serii Time Attack Trophy. Do udziału w finałowej rundzie TDT zgłosiło się w sumie 56 kierowców. Nowością tych zawodów były próby pokonywane w obu kierunkach toru. Rewers był z możliwy dzięki przygotowaniu przez organizatorów dodatkowych band z opon, dzięki czemu również jazda w przeciwnym kierunku po obiekcie, który swego czasu był homologowany wyłącznie do jazdy w lewo, stała się też bezpieczna.

Z racji na przypadające w tym dniu Narodowe Święto Niepodległości rywalizacja w klasyfikacji generalnej toczyła się o dodatkowe, specjalne tropfeum. Puchar Niepodległości ostatecznie trafił w ręce Jakub Kalisza (Toyota GR Yaris). Reprezentant teamu TARS Motorsport rzecz jasna triumfował też w klasie 4, przeznaczonej dla kierowców aut z napędem na obie osie, choć walka o zwycięstwo trwała do ostatniej próby zawodów. Drugi, Michał Waloch (Ford Focus MK3 RS) w trakcie wszystkich, zsumowanych przejazdów stracił do triumfatora zaledwie pół sekundy. Trzecie miejsce w grupie „cztorołapów” zajął Bartosz Śladewski (Audi S1), który jednocześnie zwyciężył w podklasie 4 Street przeznaczonej dla kierowców aut AWD w specyfikacjach seryjnych i po niedużych modyfikacjach.

Trzecie miejsce w generalce zajął najszybszy zawodnik klasy 3, czyli Miłosz Cichocki. Triumf kierowcy Renault Clio IV RS Trophy był o tyle istotny, że decydował również o końcowym tytule w tej klasie i podklasie 3 Street. Przed tą odsłoną rywalizacji niemalże identyczne wyniki punktowe w obu klasyfikacjach miał Paweł Kempa. Kierowca Forda Focusa MK4 ST tym razem był drugi. Podium uzupełnił Michał Porębski (Honda Prelude IV 2.2).

W klasie 2 i 2 Street po raz kolejny znakomicie zaprezentował się Jakub Wiśniewski, choć tym razem do samego końca bardzo mocno naciskał inny kierowca Mazdy MX-5 NB 1.8 – Mateusz Kraszewski. Na pudle za tę rundę stanął też Wojciech Prus (Ford Fiesta MK3 RS 1800), który okazał się minimalnie szybszy od rewelacyjnego dwunastolatka, największego odkrycia tegorocznego sezonu serii „Trophy”, czyli Piotra Orcholskiego w BMW E36 1.9.

W klasie 1 tym razem pewnie triumfował Grzegorz Naszkierski przed Bartoszem Wrzesińskim (obaj Honda Civic V 1.3), któremu jednak druga lokata wystarczyła do zapewnienia sobie tytułu mistrzowskiego na koniec sezonu. Na trzeciej pozycji uplasował się Bartosz Pełnikowski, który jednocześnie zwyciężył w klasyfikacji 1 Street.

W ostatniej rundzie markowego pucharu Honda Trophy na najwyższym stopniu podium stanęli: Karol Krukowski (K1 SOHC, Civic Honda Civic ED6 1.6), Michał Porębski (K2 DOHC, Prelude IV 2.2) i Adela Michalska (K3 DOHC+, Civic FK8 2.0 Turbo); z kolei w Miata Trophy – Jakub Wiśniewski (MX-5 1.8).

WYNIKI KOŃCOWE SEZONU 2023

Track Day Trophy

Klasa 1

  1. Bartosz Wrzesiński (Honda Civic V 1.3)
  2. Maciej Kwasiński (Honda Civic VI 1.4 V-TEC)
  3. Grzegorz Naszkierski (Honda Civic V 1.3)

Klasa 2

  1. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5 NB 1.8)
  2. Piotr Orcholski (BMW E36 1.9)
  3. Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5 NB 1.8)

Klasa 3

  1. Miłosz Cichocki ( Renault Clio IV RS Trophy)
  2. Paweł Kempa (Ford Focus MK4 ST 2.3)
  3. Michał Porębski (Honda Prelude IV 2.2)

Klasa 4

  1. Michał Waloch (Ford Focus MK3 RS)
  2. Bartosz Śladewski (Audi S1)
  3. Jakub Kalisz (Toyota GR Yaris)

1 Street

  1. Bartosz Pełnikowski (SEAT Arosa 1.4)
  2. Filip Ratkowski (Volkswagen Golf III 1.4)
  3. Ksawery Januszewski (Citroen Saxo 1.1)

2 Street

  1. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5 NB 1.8)
  2. Cezary Kułakowski (Subaru BRZ)
  3. Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5 NB 1.8)

3 Street

  1. Miłosz Cichocki ( Renault Clio IV RS Trophy)
  2. Paweł Kempa (Ford Focus MK4 ST 2.3)
  3. Adela Michalska (Honda Civic FK8 2.0 Turbo)

4 Street

  1. Bartosz Śladewski (Audi S1)
  2. Dariusz Kośmider (Toyota GR Yaris), Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)

Time Attack Trophy

Klasa 1

  1. Grzegorz Naszkierski (Honda Civic V 1.3)
  2. Bartosz Wrzesiński (Honda Civic V 1.3)
  3. Paweł Przyczka (Nissan Sunny N14 1.4)

Klasa 2

  1. Tomasz Mitoraj (Honda CRX 2.0)
  2. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5 NB 1.8
  3. Wojciech Prus (Ford Fiesta RS1800)

Klasa 3

  1. Konrad Waldeck (BMW M240i)
  2. Hubert Marchwat (BMW M240i)
  3. Paweł Nowak (Nissan 370Z)

Klasa 4

  1. Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)
  2. Anna Rataj (Mercedes-Benz W176 A45 AMG)
  3. Jakub Kalisz (Toyota GR Yaris)

1 Street

  1. Sebastian Radomski (Honda Civic VI 1.4i S)
  2. Bartłomiej Bronikowski (Honda Civic VI 1.4i S)
  3. Filip Ratkowski (Volkswagen Golf III 1.4)

2 Street

  1. Jakub Wiśniewski (Mazda MX-5 NB 1.8)
  2. Robert Laskowski (BMW E36 Compact 318Ti)
  3. Mateusz Kraszewski (Mazda MX-5 NB 1.8)

3 Street

  1. Paweł Nowak (Nissan 370Z)
  2. Radosław Krutul (Hyundai i20N)
  3. Piotr Wysocki (Volkswagen Golf VI GTI)

4 Street

  1. Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris)
  2. Anna Rataj (Mercedes-Benz W 176 A45AMG)
  3. Krzysztof Waldeck (BMW G80 M3)

Honda Trophy

Klasa K1 SOHC

  1. Bartosz Wrzesiński (Civic V 1.3)
  2. Grzegorz Naszkierski (Civic V 1.3)
  3. Mariusz Rybski (Civic V Coupe 1.5)

Klasa K2 DOHC

  1. Michał Porębski (Prelude IV 2.2)
  2. Tomasz Mitoraj (CRX 2.0)
  3. Radosław Wójcik (Civic Type R 2.0)

Klasa K3 DOHC+

  1. Adela Michalska ( Civic FK8 2.0 Turbo)
  2. Michał Jakubik (Prelude IV 2.3 Turbo), Marcin Markowicz (Civic Type R)

Miata Trophy

  1. Jakub Wiśniewski (MX-5 NB 1.8)
  2. Karol Padochin (MX-5 NC swap 2.5)
  3. Mateusz Kraszewski (MX-5 NB 1.8)

Tekst: Motorsport Trophy – Serie Samochodowe
Fot.: Julia Truszczyńska / Motorsport Trophy

   
© Motorsport Trophy 2022                         Wykonanie: Tomasz Niejadlik Media