Do Rallylandu wraca duże ściganie

Kultowy obiekt ponownie mocno ożyje już 20 lipca. Wszystko za sprawą drugiej rundy sezonu popularnej ligi Track Day Trophy oraz towarzyszących jej markowych pucharów dla kierowców Hond i Mazd MX-5. To impreza dla każdego. Rejestracja uczestników trwa!

 

Jeszcze kilka lat temu imprezy na Lotnisku Debrzno w okolicach Człuchowa przyciągały szeroką rzeszę kierowców z niemalże całego kraju. Od paru miesięcy grupa zapaleńców z Automobilklubu Rallyland stara się to miejsce reaktywować. Już ruszyły treningi, a za cztery tygodnie odbędą się w tym miejscu pierwsze od dłuższego czasu duże zawody.

 

 

Dziesiątki uczestników, 5 km trasy dla każdego

 

Na kwietniową inaugurację Track Day Trophy 2024, która odbyła się na Torze Toruń, bez problemu wypełniono przyjęty limit 60 uczestników. Teraz startujących powinno być jeszcze więcej. Pozwala na to między innymi dłuższa, licząca około 4700 metrów trasa, którą zawodnicy i zawodniczki będą pokonywali co najmniej kilkukrotnie. Każdy kierowca tego dnia będzie mógł „wykręcić” kilkadziesiąt kilometrów, wszystko w warunkach bezpiecznych dla uczestników i ich aut.

 

    • Nawierzchnia na części próby ma pewne deficyty, nie jest idealna, ale te miejsca zostaną odpowiednio zabezpieczone, wygrodzone, trasa tak wytyczona, że uczestnicy nie będą wjeżdżali w żadne dziurypodkreśla Tomasz Niejadlik, szef organizacji Motorsport Trophy. Poza tym na miejscu jest równo, nie ma muld, wystających płyt, jakiś uskoków, jak na wielu innych lotniskach, a szczeliny dylatacyjne są prawie nieodczuwalne. Dla nas bezpieczeństwo i dbałość o auta zawodników to priorytetowe rzeczy, tym bardziej, że w naszych zawodach startują nie tylko maszyny przystosowane do sportu, ale też dużo cywilnych, bardzo zadbanych samochodów.

 

Zawody odbędą się w formule rallysprintu. Próba sportowa ma być szybka i bezpieczna, ale jednocześnie nie zabraknie szeregu elementów technicznych, m.in. w postaci szykan. Nie będzie jednak bardzo dużych i wymagających dohamowań. Trasa ma przebiegać przez drogę kołowania (asfalt), krótki łącznik (asfalt) i pas startowy (cienka warstwa asfaltu na betonowych płytach). Zostanie wytyczona głównie przy użyciu lekkich opon.

 

 

11 klas, punkty do superpucharu

 

Rywalizacja w cyklu Track Day Trophy odbywa się w czterech klasach podstawowych (trzy klasy pojemnościowe 2WD oraz klasa AWD), a także czterech podklasach Street przeznaczonych dla aut w ulicznych specyfikacjach. Dodatkowo wszystkim rundom TDT i bratniego cyklu Time Attack Trophy towarzyszą zmagania w markowych pucharach Honda Trophy (2 klasy) i Miata Trophy. Poza tym tegoroczne odsłony TDT i TAT składają się na superpuchar Rallyshop.pl Super Trophy, w którym dla zwycięzców przewidziano bardzo atrakcyjne nagrody na zakończenie sezonu.

Wpisowe w pierwszym terminie, który obowiązuje do poniedziałku 24.06, wynosi 400 oraz 430 zł (dla uczestników startujących również w dodatkowych cyklach Honda Trophy i Miata Trophy).

Organizatorami zawodów są grupa Motorsport Trophy i Automobilklub Rallyland.

 

REJESTRACJA

 

Więcej informacji na FB MOTORSPORT TROPHY  oraz w WYDARZENIU.

 

Tekst: Tomasz Niejadlik

Fot.: Michał Jasiński

   
© Motorsport Trophy 2022                         Wykonanie: Tomasz Niejadlik Media